Privatlivspolitik for Air Affairs ApS (Version 1.1)
1. Generelt
1.1. Denne Persondatapolitik er gældende for samtlige personlige oplysninger, du giver os og/eller som vi indsamler om dig, når du er kunde hos Air Affairs, eller når du besøger vores hjemmeside.
2. Dataansvarlig
2.1. Den dataansvarlige organisation for behandling af dine personoplysninger er:
Air Affairs ApS (CVR 33077033)
2.2. Når vi behandler personlige oplysninger, overholder vi EU’s databeskyttelsesforordning (GDPR) samt de danske persondataretlige regler, som måtte være gældende efter 25. maj 2018.
2.3. Har du spørgsmål til vores privatlivspolitik, eller måden vi behandler dine personlige oplysninger, kan du rette henvendelse på
info@airaffairs.dk.
2.4. Ønsker du indsigt i dine personlige oplysninger eller mener du, at der er registreret forkerte data – eller har du andre indsigelser, kan du ligeledes rette henvendelse til os. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven.
3. Website og cookies
3.1. Når du besøger vores websitets, benytter vi Google Analytics-cookies. En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din browser for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Cookies hjælper os med at se, hvor mange der besøger websitet (trafikmåling), samt hvordan vores brugere interagerer på websitet. Vi behandler ikke information om brugeradfærd, som kan forbinde brugeradfærd med bestemte personer.
3.2 Som nævnt i pkt. 3.1. benytter vi Google Analytics-cookies for at give os indsigt i, hvordan de besøgende benytter vores website. Vi deler ikke denne data med nogen, og den viden vi får, bruges udelukkende til at forbedre websitet og brugeroplevelsen for dig som besøgende.
3.3. Du kan fravælge cookies fra Google Analytics.
3.4. Cookies sletter sig selv efter et vist antal måneder (kan variere), men de fornyes efter hvert besøg. Ønsker du at slette eller blokerer cookies, kan du gøre dette.
4. Indsamling af personlige oplysninger
4.1. Er du kunde eller kontakter du os via vores websitets, indsamler vi følgende almindelige personoplysninger om dig, herunder: navn, adresse, postnummer, by, land, telefonnummer og e-mailadresse.
4.2. Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart med mindre du selv udtrykkeligt giver tilsagn hertil.
4.3. Vi indsamler ingen særlige kategorier af personoplysninger (følsomme oplysninger) om dig.
5. Behandling af personlige oplysninger
5.1. Vi behandler kun personlige oplysninger i det omfang, det er nødvendigt, f.eks. når man bliver oprettet som kunde. Det kan f.eks. være nødvendigt for, at vi kan opfylde vores forpligtelser i henhold til aftaler og tilknyttede ydelser. Det kan også være for at leve op til de forpligtelser, vi har som dansk virksomhed, hvor vi er omfattet af dansk lovgivning.
5.2. Personlige oplysninger skal forstås som defineret i persondatalovgivningen.
5.3. Vi laver ingen profilering af dig og misbruger ikke dine personoplysninger. Vi videregiver desuden ikke dine personlige oplysninger uden dit samtykke, medmindre vi er forpligtet til det i medfør af lovgivningen.
5.4. Er du kunde anvender vi dine personlige oplysninger til at:
Fremsende ordrebekræftelse samt faktura.
Give dig kundeservice, support, svare på spørgsmål og efterkomme dine anmodninger
Udføre dine ordrer og levere vores services og ydelser
Håndtere administration af kundeforholdet til dig
6. Deling af dine personoplysninger
6.1. Vi kan dele dine personoplysninger med de leverandører og samarbejdspartnere, som bistår os med udførelsen af din ordre, eller som bistår os med vores IT-drift, hosting m.v. Det betyder, at vi eksempelvis kan dele dine oplysninger med vores serviceleverandører, vores tekniske support.
6.1.2. Vi deler dine oplysninger i det omfang, vi er forpligtet til, f.eks. som følge af krav om indrapportering til offentlige myndigheder som SKAT og Trafikstyrelsen.
7. Deling af oplysninger med modtagere uden for EU/EØS
7.1 Som dataansvarlig deler vi ikke personlige oplysninger med modtager uden for EU/EØS.
8. Beskyttelse af personoplysninger
8.1. Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger. Vi kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en (begrænset) risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.
8.2. Personoplysninger slettes løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til afsluttes. Personoplysninger gemmes højst i den tid som loven kræver herunder EASA, efter formålet er afsluttet.
8.3. Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. Gør vi det, retter vi version øverst (p.t. 1.1). I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på vores website.
8.4. I det omfang der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data der behandles om dig er urigtige, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har samtidig mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.